wrzesień 21, 2021

Wzmacnia mózg, wypłukuje trójglicerydy

Kwasy omega-3 są niezbędne dla naszego organizmu. Pozytywnie działają na pracę mózgu oraz zapobiegają miażdżycy. Przeczytaj, gdzie znajdziesz ich najwięcej.

Orzechy włoskie
Orzechy włoskie to świetny dodatek do jogurtu lub musli. Są one źródłem kwasu alfa-linolenowego (ALA ), który jest jednym z trzech rodzajów kwasu omega-3. Kwas ALA występuje również w innych produktach pochodzenia roślinnego np. w orzeszkach pistacjowych, za to nie znajdziemy go w migdałach.

Ekologiczne jaja
Ekologiczne jajka pochodzą od kur karmionych specjalnymi nasionami oraz olejami z ryb. Ten rodzaj jajek, w odróżnieniu od zwykłych, ma ciemniejsze żółtka, w których znajduje się kwas omega-3.

Ryby
W rybach również znajdziemy kwasy omega-3: DHA oraz EPA, które usprawniają pracę naszego serca i chronią przed miażdżycą. Najwięcej tego kwasu mają tłuste ryby pochodzące z morza np. tuńczyk, łosoś, śledź lub sardynka.

Rośliny strączkowe
Pamiętaj, że można je jeść, ale z umiarem. Dodane do zupy lub sałatki powodują zwiększone przyswajanie kwasu ALA. Dlatego watro na stałe wprowadzić je do swojego jadłospisu. Wybierz ciecierzycę, soczewicę, groszek. Możesz też sięgnąć po sfermentowaną soję, Japończycy od lat uważają, że to ona stoi za ich długim i zdrowym życiem.

Oleje
Olej rzepakowy, olej z orzechów włoskich lub pestek winogron oraz oliwa z oliwek, zawierają cenny dla organizmu kwas omega-3. Ważne jednak by tych produktów używać z umiarem ponieważ są bardzo kaloryczne.

Rośliny zielone
Szpinak, kapusta, sałata oraz inne zielone warzywa liściaste są źródłem kwasu ALA. Według badań ten rodzaj kwasów wzmacnia odporność organizmu, pracę naszego serca oraz zmniejsza ryzyko pojawienia się nowotworów. Te rośliny dostarczają nam również błonnik, witaminy, związki mineralne oraz przeciwutleniacze.

Siemię lniane
Siemię lniane to bogate źródło kwasów ALA. Jednak żeby nasiona lnu dostarczyły nam odpowiednich składników, powinny być świeżo zmielone. Dlatego warto sięgać po mielone ziarna, sprzedawane w specjalnych opakowaniach, które chronią zawartość kwasów omega-3. Ewentualnie można kupować całe ziarna lnu i mielić je przed zjedzeniem.

Suplementy omega-3
Żeby uzupełnić niedobór kwasów omega-3, możemy zastosować suplementy dostępne w aptekach. Powinniśmy je zażywać z umiarem ponieważ zbyt duża ilość tych kwasów może osłabić nasz organizm. Na odpowiednie dawkowanie suplementów, które zawierają kwasy omega-3, szczególnie powinni uważać osoby cierpiące na cukrzyce i choroby układu krążenia.

 

źródło: WP

Rate this item
(0 votes)
gay.info.pl

Redakcja gay.info.pl

www.gay.info.pl

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Popularne

CHLAMYDIOZA

CHLAMYDIOZA

Lut 15, 2020 Rate: 0.00

Ruszyła polska wersja Amazona

Ruszyła polska wersja Amazona

Mar 02, 2021 Rate: 0.00

Ostatnio Tweetowano

Galeria

W Niemcy ruszył tęczowy pociąg

Wyrok Trybunału w Strasburgu: "Doszło do dyskryminacji"

53 filmy w 8 miastach

#TĘCZOCHOWA

Rumunia jak PiS

Pierwsza polska bajka o rodzinie LGBT

Terminarz 12. LGBT Film Festival

Kim Lee na plakacie 12. LGBT Film Festival!

Tęczowe Węgry