IKEA ponownie wprowadza do polskich sklepach stacjonarnych limitowaną wersję słynnej niebieskiej torby FRAKTA, która będzie złożona z kolorów tęczy. Cały dochód z jej sprzedaży firma przekaże na 116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Sprzedaż torby rusza w poniedziałek 17 maja, który jest Międzynarodowym Dniem Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii.
Tęczowa torba STORSTOMMA ma wymiary 55x37x35 cm i pojemność 71 l. Będzie sprzedawana w cenie 9,99 zł (niebieska wersja kosztuje 3 zł).
- Wsparcie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii Różnorodności i Włączania w IKEA, którą firma realizuje od 2020 roku. Dla organizacji jest ono tak samo ważne jak działania na rzecz m.in. równych szans dla kobiet w rozwoju zawodowym, równości płac, sprawiedliwego podziału obowiązków rodzicielskich, zatrudnienia osób z niepełnosprawnością, budowania otwartości na różne kultury - podano w komunikacie firmy.
- Torba STORSTOMMA to produkt IKEA, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – mówi Susanna Romantsova, liderka ds. różnorodności, równego traktowania i kultury przynależności w IKEA Retail w Polsce, cytowana w komunikacie.